εγγραφείτε: Άρθρα

leader

Προκλήσεις στην αγορά του κρέατος κοτόπουλου

0 comments
Προκλήσεις στην αγορά του κρέατος κοτόπουλου

 

Είναι γεγονός, ότι υπάρχει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον στις αποκαλούμενες «ευέλικτες» τροφές και στην αυξανόμενη προτίμηση σε εναλλακτικά – ως προς το κρέας – προϊόντα. Οι περισσότεροι καταναλωτές, 80%, που καταναλώνουν τροφές εναλλακτικές του κρέατος ανήκουν στην κατηγορία των vegan.

 

Για διαφόρους λόγους ένα ολοένα και πιο αυξανόμενο ποσοστό καταναλωτών επιλέγουν να καταναλώσουν λιγότερο κρέας, αλλά όχι και να το κόψουν τελείως.

Κάποιες εταιρείες προσφέρουν κοτόπουλο ρολό με λαχανικά ή έτοιμα μπιφτέκια, ή … μπριζόλες και άλλα. Επίσης, είναι σημαντικό, ότι πολλά προϊόντα εναλλακτικά του κρέατος μιμούνται στη γεύση το κρέας και είναι κάποιες εταιρείες που μέσω του μάρκετινγκ προσφέρουν και προωθούν αυτά τα προϊόντα.

Τα προϊόντα αυτά θα επικρατήσουν αν η γεύση τους είναι αποδεκτή, αν είναι διαθέσιμα και αν θα είναι υγιεινά και αν συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξη και υγεία του ανθρώπου. Οι δύο πρώτες προϋποθέσεις είναι εύκολο να εκπληρωθούν. Ως προς τις δύο τελευταίες, υπάρχουν αρκετά ερωτηματικά.

Στην πραγματικότητα είναι επεξεργασμένα προϊόντα και περιέχουν ουσίες που χρησιμοποιούνται στη μεταποίηση, όπως συντηρητικά, ενισχυτικά της γεύσης, χρωστικές, αλάτι, ζάχαρη κλπ, ουσίες που άλλες δεν θα τις πρόσθετε, ή θα τις πρόσθετε σε μικρότερες ποσότητες, δηλαδή «κρυμμένες» επιβλαβείς για την υγεία ουσίες, ενώ περιέχουν λιγότερες πρωτεΐνες σε σχέση με το κρέας.  Επομένως, αφενός ο άνθρωπος που καταναλώνει τέτοιες τροφές δεν προσλαμβάνει τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται και τις έχει το κρέας, αφετέρου προσλαμβάνει ουσίες επιβαρυντικές για την υγεία του.

Η αγορά των εναλλακτικών ζωικών πρωτεϊνών που βασίζονται σε φυτικές ουσίες καταλαμβάνει μόνο το 0,5% της συνολικής αγοράς ζωικών πρωτεϊνών και δεν υπάρχει πρόοδος ως προς την ανάπτυξη κρέατος στο εργαστήριο, τουλάχιστον για εμπορική εκμετάλλευση.