εγγραφείτε: Άρθρα

leader

Εξελίξεις στην Αγορά Τροφίμων στις ΗΠΑ

0 comments

 

 
Η κατάσταση στη λιανική αγορά τροφίμων στις ΗΠΑ και οι μελλοντικές προβλέψεις καταγράφονται σε αναφορά του ελληνικού προξενείου της Νέας Υόρκης.
 
 
 
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του ελληνικού προξενείου της Νέας Υόρκης, στις ΗΠΑ, το 2013, οι πωλήσεις τροφίμων στο «παραδοσιακό» δίκτυο λιανικής αγοράς των Super Market και παντοπωλείων σημείωσαν ελαφρά αύξηση (1%) φθάνοντας σε αξία τα 522,8 δις δολάρια. Το μερίδιο αγοράς όμως σημείωσε συνολικά πτώση, περιοριζόμενο στο 46%, ένεκα της ισχυρής πίεσης που δέχεται από μη «συμβατικά» δίκτυα εμπορίας τροφίμων, όπως οι υπεραγορές και τα καταστήματα πρώτης ανάγκης (convenience stores). Ειδικά τα τελευταία, είδαν τις πωλήσεις τους να ενισχύονται κατά 2,4% στα 169,9 δις δολάρια.
 
Οι κατηγορίες καταστημάτων που εμφανίζουν την μεγαλύτερη δυναμική είναι οι Αγορές Τροφίμων (Fresh Format), όπου αλυσίδες όπως τα Whole Foods και τα Sprouts σημείωσαν άνοδο πωλήσεων 14% το 2013, προσεγγίζοντας τα 14 δις δολάρια. Αντίστοιχα, θετικές προοπτικές εμφανίζουν οι διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων, με την Amazon και την Fresh-Direct να κυριαρχούν. Οι πωλήσεις τροφίμων της κατηγορίας E-Commerce (ηλεκτρονικό εμπόριο) αυξήθηκαν κατά 13,7% το παρελθόν έτος φθάνοντας τα 21,1 δις δολάρια. 

Τα καταστήματα περιορισμένης ποικιλίας (limited-assortment stores), όπως η γερμανική αλυσίδα Aldi η οποία επεκτείνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς στις ΗΠΑ διαχειριζόμενη και το εμπορικό σήμα Trader Joe’s, σημείωσαν άνοδο πωλήσεων κατά 4,1% το 2013 με την συνολική αξία πωληθέντων να φθάνει τα 31,1 δις δολάρια. 

Για την επόμενη πενταετία (2015-20) οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στο ότι οι κατηγορίες καταστημάτων με την μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων θα είναι τα καταστήματα τύπου Fresh Format (+12,1%), τα διαδικτυακά καταστήματα (+9,5%), οι υπεραγορές χονδρικής (+3,5%) και τα καταστήματα ειδών πρώτης ανάγκης εντός σταθμών ανεφοδιασμού καυσίμων (+3%). Στον αντίποδα, σταθερές αναμένεται να διατηρηθούν οι πωλήσεις των υπεραγορών προϊόντων, ενώ ευρύτερα, το κανάλι των «παραδοσιακών» καταστημάτων τροφίμων θα δει το μερίδιο αγοράς του να συρρικνώνεται στο 44,8% (-1,2%).