εγγραφείτε: Άρθρα

leader

Detrop: Έκθεση Τροφίμων και Ποτών

0 comments

 

Στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ-Helexpo στη Θεσσαλονίκη, θα λειτουργήσει από 7-10 Μαρτίου η 22η Διεθνής έκθεση τροφίμων-ποτών- μηχανημάτων και εξοπλισμού Detrop και η 4η Διεθνής έκθεση οίνου Oenos. 
 
Το δυναμισμό και την εξωστρέφεια της ποιοτικής εγχώριας παραγωγής τροφίμων και ποτών, κλάδους που μπορούν να βοηθήσουν τη χώρα να βγει από την ύφεση, προσφέροντας δουλειά σε χιλιάδες ανέργους, φιλοδοξεί να αναδείξει η Έκθεση. 
Η Detrop, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Θεόδωρος Σουμπάσης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, αποτελεί τη μοναδική ελληνική έκθεση του είδους της και θέλοντας να αναδείξει τη σπουδαιότητα των προϊόντων της, ανέφερε ότι τα τρόφιμα απέσπασαν πέρυσι μερίδιο 19,3% επί του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών, σημειώνοντας αύξηση 9,3% σε ετήσια βάση.

Μεταξύ άλλων επεσήμανε, ότι οι διοργανώσεις αποτελούν την καταλληλότερη πλατφόρμα για τις επιχειρήσεις τροφίμων-ποτών προκειμένου να διερευνήσουν τις δυνατότητες εξαγωγών. Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι οι εκθέτες είναι αυξημένοι κατά 20% συγκριτικά με την περσινή εκδήλωση και φθάνουν τους 400 Έλληνες.
Συμπλήρωσε δε, ότι κομβικό ρόλο στην προσπάθεια των ελληνικών βιομηχανιών τροφίμων-ποτών να εξάγουν προϊόντα τους στο εξωτερικό διαδραματίζουν οι 100 προσκεκλημένοι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες οι οποίοι πιθανόν να παρέχουν τη δυνατότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις να πετύχουν επωφελείς συμφωνίες πώλησης των προϊόντων τους, μέσω δικτύων, είτε χονδρικής, είτε λιανικής.
 
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Αναστάσιος Τζήκας, ανέφερε ότι οι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες στις εκθέσεις, η είσοδος στις οποίες επιτρέπεται μόνο σε επαγγελματίες, προέρχονται από Γερμανία, Ρωσία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Αυστρία, Τσεχία, Βέλγιο, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Σλοβενία, Κροατία, Σουηδία, Σλοβακία, Νορβηγία, Λουξεμβούργο, Ελβετία, Δανία και Βόρεια Αμερική. Διευκρίνισε δε ότι στις Detrop-Oenos, το «παρών» θα δώσουν κορυφαίοι σεφ, εξειδικευμένα στελέχη επιχειρήσεων του κλάδου των τροφίμων, στελέχη και ιδιοκτήτες φημισμένων εστιατορίων και σχετικών αλυσίδων, καθώς και δημοσιογράφοι από διάφορες περιοχές του κόσμου. Σημείωσε δε ότι αυξημένη αναμένεται φέτος, έναντι της περσινής διοργάνωσης, και η παρουσία χονδρεμπόρων ελληνικών τροφίμων-ποτών από τη Γερμανία, που όπως ανέφερε, αποτελεί τη μεγαλύτερη σχετική αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς και από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, ο κ. Τζήκας ανέφερε ότι εκτός από τις Detrop και Oenos, υπάρχουν και εκθεσιακές συμμετοχές που εντάσσονται στην έκθεση Biologica, που φέτος γιορτάζει τα πέντε της χρόνια.

Επίσης, αναφέρθηκε και στις παράλληλες εκδηλώσεις, όπως μεταξύ άλλων, την ημερίδα που διοργανώνεται με θέμα «ο ρόλος του ξύλου βελανιδιάς στην παλαίωση οίνου», την απονομή των βραβείων του 13ου Διεθνούς διαγωνισμού οίνου, την υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ των ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, το σαλόνι γευσιγνωσίας και τον 8η διαγωνισμό Μαγειρικής ΝΑ Ευρώπης, με 500 διαγωνιζόμενους από 15 χώρες.

Μπορεί η χώρα μας να βρισκόταν στα δικαστήρια επί τέσσερα και πλέον χρόνια, προκειμένου να κατοχυρώσει την ΠΟΠ ελληνική φέτα, ωστόσο στη συνείδηση του μέσου Ευρωπαίου καταναλωτή δεν έχει περάσει ότι η φέτα είναι το λευκό τυρί που θα πρέπει να καταναλώνει, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ, Αριστοτέλης Καρβέλας. “Δεν υπάρχει εθνική στρατηγική marketing των ελληνικών προϊόντων ΠΟΠ”, τόνισε, προσθέτοντας ότι «δυστυχώς η χώρα μας δεν έδωσε ούτε και σημείο αναφοράς γεωγραφικής ένδειξης των προϊόντων ΠΟΠ στην Ελλάδα, έτσι ώστε οι καταναλωτές – τουρίστες να γνωρίζουν ακριβώς τι τρώνε και από πού».

Εξήγησε, ότι ενώ η ελληνική φέτα πωλείται στο εξωτερικό 2,40 ευρώ με 2,60 ευρώ ωστόσο δεν προτιμάται από τους καταναλωτές, αφού ως λευκό τυρί γνωρίζουν άλλα προϊόντα που το marketing, τους γίνεται είτε από Γάλλους και Γερμανούς, με παραγωγούς μάλιστα από Τουρκία και Γερμανία και παρόλο που η τιμή πώλησης κυμαίνεται στα 3,20-3,40 ευρώ.